Fegyverek
Gondoltam összeszedem, mit is tudhatunk a fegyverekről. A normál fegyvereket képzettségtől függően lehet használni, de a mágikus pengék már szintkövetelménnyel rendelkeznek. Némelyiknek egyéb követelménye is van pld. faj, jellem. A faji követelményt csak azok tudják megkerülni akik rendelkeznek Use Magic Device skillel, és jót dobnak. A jellemkövetelményt bárki sutbadobhatja, ha bevállalja a velejáró ideiglenes szintcsökkenést! Két fegyverrel hadonászóknak érdemes még figyelni arra is, hogy melyik kézben használható (Main hand, Off hand). A Durability-ről (Tartósság) csak annyit, hogy használat közben, halálnál, és bizonyos lények csapkodásánál a Hardness függvényében romlik, és csak szép summáért lehet rendberakni.
A kritikus sebzés esélye még egy érdekes rész. Minden fegyónak van kritikus távja. Ha támadásnál sikerül a kockával az adott számot/számokat dobni akkor megnyílik a lehetőség a kritikus sebzésre. A komfirmáláshoz újra kell dobni, és el kell találni az ellent. Ha ez is megvan akkor siker, és jöhet a x2 vagy x3 sebzés. Ha ehhez hozzáveszünk valami mágikus "kritikusnáldenagyplusszsebzés" cuccot, akkor elég csúnya végösszegek jöhetnek ki.
Pld.: +4 Keen Khopes of Maiming (Keen: 2-vel jobb kritikus táv, tehát 17-20-ig lesz)(Maiming: extra +1d6×2 sebzés a fegyver alap X3 kritikus sebzésén felül). Tehát ha 18-at dob a kocka, és sikerül a konfirmálás is, akkor a sebzésem kb (1D8+4+erő mód.)*3+2D6 ez nálam (str20) átlagosan 45 sebzés az alap 13 helyett. Mivel a Khopes kritikus távja most 17-20, így viszonylag sűrűn be is jön. Ezután gondolj bele a +5 Holybrust Khopes of Greater undead bane kritikus sebzésébe élőhalott ellen (44-100). :D
A fegyó lehet:
- Piercing (Szúró)
- Slashing (Vágó)
- Bludgeon (Ütő)
- Throwing (Dobó)
- Ranged (Távolsági)
Az első háromnál sebzéshez és támadáshoz is az erőmódosító adódik a dobáshoz, a Ranged-hez az ügyesség, és az is csak a támadáshoz. Throwing fegyóknál változó. A Weapon Fynance feat-tel ügyességre cserélheted az erőből adódó támadás módosítót. Érdemes arra is figyelni, hogy bizonyos lények jobban sebezhetők eggyik vagy másik tipussal. Pld.: a csontvázakon csak az ütőfegyverek sebeznek normálisan, a többi sebzése feleződik.
A fegyverek minősége:
- Starter (Kezdő)
- Normal (Átlagos, nem is írják ki)
- Masterwork (Mestermunka, +1 támadást ad)
- Mágikus (Ne ennek rengeteg változata van)
A sterter cuccokat nem tudod senkinek sem odaadni, vagy eladni, érdemes hamar megszabadulni tőlük. Valószínüleg már a játék elején hozzáférünk néhány mágikus cucchoz, ezért inkább használjuk azt.
A mágikus fegyvereknek van egy támadás/sebzés módosítójuk, ez többnyire +1 és +5 között változik.
Lehet egy fegyvernek alapanyag jelzője, ami a használt fémet/fát írja le. Ami pedig a velejét adja az az előtagjuk, és utótagjuk. Álltalában ezekből 1-1 van minden fegyón. Ha a megfelelő kombóval rendelkező fegyverrel a megfeleő lényt ütöd, akkor több szintel erősebbnek tünhet a karaktered. Lássuk mik is vannak.
Fegyver alapanyag:
NÉV | HATÁS |
Flametouched Iron | jó jellemmel kezelt fegyver |
Darkwood | a fánál kissé keményebb |
Densewood | ez a fa olyan kemény mint az acél |
Byeshk | megkerüli a daelkyr sebzéscsökkentését |
Adamantine | megkerüli bizonyos szörnyek sebzéscsökkentését (tipikusan a construct lényeken hatásos) |
Cold Iron | elátkozott teremtmények ellen hatásos |
Alchemical Silver | megkerüli a vampire és devil sebzéscsökkentését |
A fegyver alapanyag tipikusan a tartósságra, és bizonyos lények elleni sebzéscsökkentésre van hatással.
Fegyver előtagok:
NÉV | LEÍRÁS |
Elemental | +1d6 elemental sebzés |
Elemental Burst | +1d6 elemental sebzés, extra +1d10 × (kritikus szorzó - 1) elemental sebzés kritikusnál |
Thundering | extra +1d8 × (kritikus szorzó - 1) sonic sebzés kritikusnál |
Improved Roaring | az ellenfélre Shaken hatás, és extra +2d6 × (kritikus szorzó - 1) sonic sebzés kritikusnál |
True alignment | +1d6 jellem sebzés |
Alignment | +2d6 jellem sebzés területre |
Alignment Burst | +2d6 jellem sebzés területre , és extra +1d6 × (kritikus szorzó - 1) jellem sebzés területre kritikusnál |
Keen | 2x kritikus táv pierce & slash fegyvereknél (nem stekkel az Improved Critical feattel) |
Impact | 2x kritikus táv bludgeon fegyvereknél (nem stekkel az Improved Critical feattel) |
Crippling | kritikusnál 1/2-re lassít |
Stench | kritikusnál 1/2-re lassít |
Returning | a dobófegyver visszatér a dobóhoz |
Weakening | +1 str sebzés ütésenként, nem stekkel |
Maladroit | +1 dex sebzés ütésenként, nem stekkel |
Wounding | +1 con sebzés ütésenként, nem stekkel |
Cursespewing | DC 15 Mentő vagy átkot kap (Bestow Curse effekt) ütésenként |
Improved Cursespewing | DC 20 Mentő vagy átkot kap (Bestow Curse effekt) ütésenként |
Paralyzing | DC 17 Will mentő vagy lebénul egy rövid időre |
Vorpal | a nem immunis lényeket természetes 20-as dobásnál azonnal megöli, ha sikerül a kritikus |
Banishing | DC 24 Will mentő vagy elpúsztítja a külső síkról érkező lényeket |
Ghost touch | megkerüli az 50%-os tévesztési esélyt a testetlen lényeknél |
Strength Sapping | DC 15 mentő vagy kimerültség (-6 str, -6 dex, 50% sebesség) |
Spell-boost n | megnövelt sebzés az adott varázslatkategóriára level n-ig 10%-50% |
Lore | 3-9% esély a varázslat kategóriájának kritikusára +.25x - .75x |
Spell Charges | egy varázslatot tartalmaz amit x szer alkalmazhatsz pihenésenként |
Seeker +n | kritikusnál növeli n-nel a konfirmálás támadóértékét, és sebzését |
Bodyfeeder | kritikusnál ad +15 ideiglenes HP-t 1 percre |
Metalline | megkerül minden sebzéscsökkentést, amit fegyver alapanyag alapján meg lehet kerülni |
Fegyver utótagok:
NÉV | LEÍRÁS |
Lesser Target Bane | extra +1 támadásra / +1d6+1 sebzés a megnevezett tipusra. |
Target Bane | extra +2 támadásra / +2d6+2 sebzés a megnevezett tipusra. |
Greater Target Bane | extra +4 támadásra / +3d6+4 sebzés a megnevezett tipusra. |
Pure Good | +1d6 jellemsebzés a nem good lényekre |
Righteousness | +2 támadás és sebzés az evil lényekre |
Enfeebling | +1d6 str sebzés kritikusnál, nem stekkel |
Bone Breaking | +1d6 dex sebzés kritikusnál, nem stekkel |
Puncturing | +1d6 con sebzés kritikusnál, nem stekkel |
Destruction | -4 AC sebzés csak az első ütésnél |
Improved Destruction | -8 AC sebzés csak az első ütésnél |
Disruption | DC 14 Will mentő sikeres támadásnál, vagy elpusztítja az élőholtat. |
Deception | +2 enhancement bonus a Bluff-re |
Power n | megnöveli a spell pointot 10 × n-el (10 -90) |
Wizardry n | megnöveli a spell pointot 25 × n-el (25-75 ) |
Magi | megnöveli a spell pointot 100-al |
Backstabbing | sneak attack bónusz +n. Ad +n szakértelem bónuszt a támadásra és a sebzésre ha minden feltétel adott a hátbaszúrásra |
Shatter +n | az effekt ad +n felszerelés bónuszt a DC-hez |
Vertigo +n | az effekt ad +n felszerelés bónuszt a DC-hez |
Tendon Slice n% | az effekt ad +n felszerelés bónuszt a DC-hez |
Weighted n% | az effekt ad +n felszerelés bónuszt a DC-hez |
Everbright | sohasem sebzi sav vagy rozsda, és képes kibocsájtani pihenésenként 3 blinding flash varázslatot |
Maiming | extra +1d6 × (critical multiplier - 1) típus nélküli sebzés kritikusnál |
Parrying | ad +1 insight bónuszt az AC-hoz, és mentődobáshoz amíg tart a hatás |
Greater Parrying | ad +2 insight bónuszt az AC-hoz, és mentődobáshoz amíg tart a hatás |
Feat: Precise Shot | Precise Shot feat-et ad amíg kézben van |
Slowburst | DC 15 Will mentő sikeres kritikusnál, vagy a célpont lelassul 18 mp-re |
Shattermantle | a célpont SR-je lecsökken 3-al 9mp-ig |
Improved Shattermantle | a célpont SR-je lecsökken 6-tal 9mp-ig |
Smiting | DC 23 Fort mentő kritikusnál, vagy a construct tipusú lény elpusztul |