Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Fegyverek

2010.07.17

Gondoltam összeszedem, mit is tudhatunk a fegyverekről. A normál fegyvereket képzettségtől függően lehet használni, de a mágikus pengék már szintkövetelménnyel rendelkeznek. Némelyiknek egyéb követelménye is van pld. faj, jellem. A faji követelményt csak azok tudják megkerülni akik rendelkeznek Use Magic Device skillel, és jót dobnak. A jellemkövetelményt bárki sutbadobhatja, ha bevállalja a velejáró ideiglenes szintcsökkenést! Két fegyverrel hadonászóknak érdemes még figyelni arra is, hogy melyik kézben használható (Main hand, Off hand). A Durability-ről (Tartósság) csak annyit, hogy használat közben, halálnál, és bizonyos lények csapkodásánál a Hardness függvényében romlik, és csak szép summáért lehet rendberakni.
A kritikus sebzés esélye még egy érdekes rész. Minden fegyónak van kritikus távja. Ha támadásnál sikerül a kockával az adott számot/számokat dobni akkor megnyílik a lehetőség a kritikus sebzésre. A komfirmáláshoz újra kell dobni, és el kell találni az ellent. Ha ez is megvan akkor siker, és jöhet a x2 vagy x3 sebzés. Ha ehhez hozzáveszünk valami mágikus "kritikusnáldenagyplusszsebzés" cuccot, akkor elég csúnya végösszegek jöhetnek ki.
Pld.: +4 Keen Khopes of Maiming (Keen: 2-vel jobb kritikus táv, tehát 17-20-ig lesz)(Maiming: extra +1d6×2 sebzés a fegyver alap X3 kritikus sebzésén felül). Tehát ha 18-at dob a kocka, és sikerül a konfirmálás is, akkor a sebzésem kb (1D8+4+erő mód.)*3+2D6 ez nálam (str20) átlagosan 45 sebzés az alap 13 helyett. Mivel a Khopes kritikus távja most 17-20, így viszonylag sűrűn be is jön. Ezután gondolj bele a +5 Holybrust Khopes of Greater undead bane kritikus sebzésébe élőhalott ellen (44-100). :D

A fegyó lehet:

  • Piercing (Szúró)
  • Slashing (Vágó)
  • Bludgeon (Ütő)
  • Throwing (Dobó)
  • Ranged (Távolsági)

Az első háromnál sebzéshez és támadáshoz is az erőmódosító adódik a dobáshoz, a Ranged-hez az ügyesség, és az is csak a támadáshoz. Throwing fegyóknál változó. A Weapon Fynance feat-tel ügyességre cserélheted az erőből adódó támadás módosítót. Érdemes arra is figyelni, hogy bizonyos lények jobban sebezhetők eggyik vagy másik tipussal. Pld.: a csontvázakon csak az ütőfegyverek sebeznek normálisan, a többi sebzése feleződik.

A fegyverek minősége:

  • Starter (Kezdő)
  • Normal (Átlagos, nem is írják ki)
  • Masterwork (Mestermunka, +1 támadást ad)
  • Mágikus (Ne ennek rengeteg változata van)

A sterter cuccokat nem tudod senkinek sem odaadni, vagy eladni, érdemes hamar megszabadulni tőlük. Valószínüleg már a játék elején hozzáférünk néhány mágikus cucchoz, ezért inkább használjuk azt.

A mágikus fegyvereknek van egy támadás/sebzés módosítójuk, ez többnyire +1 és +5 között változik.
Lehet egy fegyvernek alapanyag jelzője, ami a használt fémet/fát írja le. Ami pedig a velejét adja az az előtagjuk, és utótagjuk. Álltalában ezekből 1-1 van minden fegyón. Ha a megfelelő kombóval rendelkező fegyverrel a megfeleő lényt ütöd, akkor több szintel erősebbnek tünhet a karaktered. Lássuk mik is vannak.

Fegyver alapanyag:

 

NÉV HATÁS
Flametouched Iron   jó jellemmel kezelt fegyver
Darkwood  a fánál kissé keményebb 
Densewood  ez a fa olyan kemény mint az acél
Byeshk megkerüli a daelkyr sebzéscsökkentését
Adamantine    megkerüli bizonyos szörnyek sebzéscsökkentését (tipikusan a construct lényeken hatásos)
Cold Iron    elátkozott teremtmények ellen hatásos
Alchemical Silver megkerüli a vampire és devil sebzéscsökkentését

A fegyver alapanyag tipikusan a tartósságra, és bizonyos lények elleni sebzéscsökkentésre van hatással. 

Fegyver előtagok:

 

NÉV LEÍRÁS
Elemental  +1d6 elemental sebzés
Elemental Burst  +1d6 elemental sebzés, extra +1d10 × (kritikus szorzó - 1) elemental sebzés kritikusnál
Thundering  extra +1d8 × (kritikus szorzó - 1) sonic sebzés kritikusnál  
Improved Roaring  az ellenfélre Shaken hatás, és  extra +2d6 × (kritikus szorzó - 1) sonic sebzés kritikusnál
True alignment +1d6 jellem sebzés
Alignment +2d6 jellem sebzés területre 
Alignment Burst  +2d6 jellem sebzés területre ,  és extra +1d6 × (kritikus szorzó - 1) jellem sebzés  területre kritikusnál  
Keen  2x kritikus táv pierce & slash fegyvereknél (nem stekkel az Improved Critical feattel)  
Impact  2x kritikus táv bludgeon fegyvereknél (nem stekkel az Improved Critical feattel)
Crippling  kritikusnál 1/2-re lassít
Stench  kritikusnál 1/2-re lassít
Returning  a dobófegyver visszatér a dobóhoz 
Weakening  +1 str sebzés ütésenként, nem stekkel
Maladroit  +1 dex sebzés ütésenként, nem stekkel
Wounding  +1 con sebzés ütésenként, nem stekkel
Cursespewing  DC 15 Mentő vagy átkot kap (Bestow Curse effekt) ütésenként
Improved Cursespewing  DC 20 Mentő vagy átkot kap (Bestow Curse effekt) ütésenként
Paralyzing  DC 17 Will mentő vagy lebénul egy rövid időre
Vorpal  a nem immunis lényeket természetes 20-as dobásnál azonnal megöli, ha sikerül a kritikus
Banishing  DC 24 Will mentő vagy elpúsztítja a külső síkról érkező lényeket
Ghost touch  megkerüli az 50%-os tévesztési esélyt a testetlen lényeknél
Strength Sapping  DC 15 mentő vagy kimerültség (-6 str, -6 dex, 50% sebesség)
Spell-boost n  megnövelt sebzés az adott varázslatkategóriára level n-ig  10%-50%
Lore  3-9% esély a varázslat kategóriájának kritikusára  +.25x - .75x
Spell Charges  egy varázslatot tartalmaz amit x szer alkalmazhatsz pihenésenként
Seeker +n  kritikusnál növeli n-nel a konfirmálás támadóértékét, és sebzését
Bodyfeeder  kritikusnál ad +15 ideiglenes HP-t 1 percre
Metalline  megkerül minden sebzéscsökkentést, amit fegyver alapanyag alapján meg lehet kerülni

Fegyver utótagok:

 

NÉV LEÍRÁS
Lesser Target Bane  extra +1 támadásra / +1d6+1 sebzés a megnevezett tipusra.
Target Bane  extra +2 támadásra / +2d6+2 sebzés a megnevezett tipusra.
Greater Target Bane  extra +4 támadásra / +3d6+4 sebzés a megnevezett tipusra.
Pure Good  +1d6 jellemsebzés a nem good lényekre
Righteousness  +2 támadás és sebzés az evil lényekre
Enfeebling  +1d6 str sebzés kritikusnál, nem stekkel
Bone Breaking  +1d6 dex sebzés kritikusnál, nem stekkel
Puncturing  +1d6 con sebzés kritikusnál, nem stekkel
Destruction  -4 AC sebzés csak az első ütésnél
Improved Destruction  -8 AC sebzés csak az első ütésnél 
Disruption  DC 14 Will mentő sikeres támadásnál, vagy elpusztítja az élőholtat.
Deception  +2 enhancement bonus a Bluff-re 
Power n  megnöveli a spell pointot 10 × n-el (10 -90)
Wizardry n  megnöveli a spell pointot 25 × n-el (25-75 )
Magi  megnöveli a spell pointot 100-al
Backstabbing  sneak attack bónusz +n. Ad +n szakértelem bónuszt a támadásra és a sebzésre ha minden feltétel adott a hátbaszúrásra
Shatter +n  az effekt ad +n felszerelés bónuszt a DC-hez
Vertigo +n  az effekt ad +n felszerelés bónuszt a DC-hez
Tendon Slice n%  az effekt ad +n felszerelés bónuszt a DC-hez
Weighted n%  az effekt ad +n felszerelés bónuszt a DC-hez
Everbright  sohasem sebzi sav vagy rozsda, és képes kibocsájtani pihenésenként 3 blinding flash varázslatot
Maiming  extra +1d6 × (critical multiplier - 1) típus nélküli sebzés kritikusnál
Parrying  ad +1 insight bónuszt az AC-hoz, és mentődobáshoz amíg tart a hatás
Greater Parrying  ad +2 insight bónuszt az AC-hoz, és mentődobáshoz amíg tart a hatás
Feat: Precise Shot Precise Shot feat-et ad amíg kézben van
Slowburst  DC 15 Will mentő sikeres kritikusnál, vagy a célpont lelassul 18 mp-re
Shattermantle  a célpont  SR-je lecsökken 3-al 9mp-ig
Improved Shattermantle  a célpont  SR-je lecsökken 6-tal 9mp-ig
Smiting  DC 23 Fort mentő kritikusnál, vagy a construct tipusú lény elpusztul
 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.