Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Tippek,Trükök,Tapasztalatok

2010.08.16

Egyfajta mágus karakterfejlesztés (wizard build)

 

Aki ismeri a D&D szerepjátékot, az valószínűleg tudja, hogy bár a rendszer belső logikája kiválóan működik, kívülről nézve tartalmaz néhány apró logikátlanságot. Az asztal mellett ülve a Játékmester (Game Master — GM) könnyedén kiküszöböli ezeket, azonban számítógépes játék formájában a beprogramozott szabályok esetenként egészen sajátos apróságokat tartalmaznak.

 

Még itt szólok, hogy ez nem a bugok kihasználása (exploit), hanem a szabályrendszerből adódó, sokszor egyáltalán nem nyilvánvaló lehetőségek felkutatása és használata.

 

De térjünk rá a fő témára, a mágusra. Elsősorban leszögezem, hogy azért nevezem a wizardot mágusnak, mert mágiát tanul és használ, míg a sorcerer ösztönösen varázsol — és ennek megfelelően varázslóként kellene emlegetni.

 

Mivel a karakter legfőbb erőssége a mágiahasználat, ezért a cél az, hogy idővel teljesen rá lehessen térni a tiszta varázslatdobálásra. Ez nyilvánvalóan elég sok manapontot emészt majd fel, ezért csak magasabb szinten válik lehetségessé. Addig viszont a varázslatok tápolásra (buff) alkalmasak a leginkább.

 

A wiz három ponton gyenge. Egyrészt a védekezésben, másrészt a fegyverhasználatban, harmadrészt a gyógyításban. Ha hajlamos vagy arra, hogy alacsony szinten még feláldozd a stílust a könnyű játék érdekében, akkor olvass tovább. Félreértés ne essék, én is szeretem a stílusos karaktereket, de úgy tűnik, ahhoz, hogy egy MMOban megvalósítsam az elképzeléseimet, előbb más oldalról kell közelíteni.

 

Tehát összegezve: vannak varázslataink, azonban egyaránt problémás a támadás és a sebzés, a védekezés, a gyógyulás. Mindhárom gondot enyhíti a félszerzet mágus (halfling wizard) összeállítás, természetesen egyéni felépítményben.

 

A félszerzet ezúttal legfontosabb előnyei: +1 a védekezésre (AC), magas ügyesség (DEX). Mivel a wiz nem hord vértezetet, ezért mindenképpen kell építeni az ügyességre. Mivel a wiz intelligenciából (INT) varázsol, ezért ez a legfontosabb főjellemzője.

 

Mivel nem kedvelem a mínuszokat, karakterkészítéskor feltoltam minden mellékes értéket 10-re, az ügyességet és az intelligenciát 17-re, és meghagytam a félszerzet egyetlen komolyabb gyengeségét, az alacsony erőt (1 pont maradt rá a karakterkészítéskor). Tudom, hogy beleszámít a fegyveres sebzésbe, de mint említettem, idővel a teljes varázslás lesz a fő cél. Így a következő statokat kapod:

STR: 7, DEX: 17, CON: 10, INT: 17, WIS: 10, CHA: 10

 

A jártasságok (skill) közül tettem Egyensúlyra (Balance), Koncentrációra (Concentration), Ugrásra (Jump), Úszásra (Swim), Gyógyításra (Heal), Varázstárgy-használatra (Use Magic Device).

 

A karakterkészítéskor választott két képesség (feat): Idézés megerősítése (Augment Summoning) és Önfenntartó (Self Sufficient).

 

A választott varázslatok (Spells) között mindenképpen legyen ott: Mester érintése (Master's Touch), Mágusvért (Mage Armor), Pajzsvarázs (Shield) és Lángoló kéz (Burning Hands).

 

Hajrá, mehetünk kalandozni!

 

Lehet, hogy első olvasatra kicsit furcsa az összeállítás, de garantált, hogy máris összehoztunk két kombót: egy harcit és egy társat.

Harci kombó: a hajótörésnél válassz egy jó nagy fegyvert. A nagy fejsze (Great Axe) tökéletesen megteszi, ugyanis amikor belépsz egy labirintusba (dungeon), rögtön felhúzhatod a következőket: Mágusvért (+4 a védekezésre), Pajzsvarázs (+4 a védekezésre), Mester érintése (levonások nélkül használhatod a kezedben lévő fegyvert). Ennek eredményeképpen máris kaptál +8-at a védekezésre, emellett levonások nélkül használod a kezedben villogó hatalmas fejszét, amelynek brutális sebzése (1d12) kiegyenlíti az egyetlen hátrányodat, az STR miatti negatív sebzésbónuszt.

 

Ezzel így szépen be lehet darálni egy rakás ellenfelet anélkül, hogy megütnének. Egyedül is igen hatékony, de ha aggódsz a sérülések és a gyógyulás miatt, felbérelhetsz egy papot (Cleric) kísérőnek. Ő máris megkapja az Idézés megerősítése képesség bónuszait (pl.: +4 minden főjellemzőre, nagyobb életerő, stb.).

 

Csupán az első két besorolást (Rank) kell így megszerezned, azután felveheted a Vas védelmezőt (Iron Defender) az erősítések (Enhancements) listájából, mivel már rendelkezel az előfeltétellel, az Önfenntartó képességgel. Ő szintén megkapja az Idézés megerősítése képességed bónuszait.

 

Ekkor máris értelmet nyer, hogy miért kell építgetni az Egyensúly jártasságot is. A védelmező olajat köp, amivel általában sikerül megfektetnie az ellenfeleket, estenként téged is. Emiatt ne aggódj; nagyon szerencsétlennek kell lenni ahhoz, hogy vesztesként kerülj ki a csatákból.

 

Persze, a gyógyítás még mindig probléma, ezért érdemes továbbra is a pap kíséretében szaladgálni a küldetések során. Az első szint további két akciópontját (Action Point) ne költsd el, mert amint szintet lépsz, felveheted a Mágusok intelligenciája (Wizard Intelligence I) erősítést, ami két pontba kerül, és így már 18-as INT értéked lesz. Mivel ez számít akkor, amikor az ellenfelek megpróbálnak ellenállni a varázslataidnak, nem árt építgetni.

 

Emellett kapsz plusz egy varázslatbeállítási lehetőséget (Varázslatrekesz — Spell Slot), ahová gondolkodás nélkül berakhatod a Lángoló kéz varázslatot. Ez nem csak azért remek kezdő varázslat, mert jól helyezkedve ellenfelek egész csoportjait boríthatod be vele, de ráadásul lángra lobbantja a védelmeződ által kiköpött olajfoltot is. Kiváló tömegoszlató varázslat.

 

A második szinten kapott 4 akciópontból kettőt kell megtartanod a harmadik szinthez, ugyanis ekkor felveheted a Félszerzetek ügyessége (Halfling Dexterity I) erősítést, ami +1-et ad az ügyességre. A maradék két pontból vegyél fel valami hasznos kis tölteléket, mint például a Tudósok energiája (Energy of the Scholar I) a plusz varázspontokért és a Félszerzetek félelem-ellenállása (Halfling Fear Resistance I).

 

Harmadik szintre lépve felvehetsz egy képességet, amelynek a félszerzet sárkányjelet (Lesser Dragonmark of Healing) javaslom, mivel ezzel ismét a karakter egyik gyengeségét enyhíted, név szerint a gyógyítás hiányát.

 

A szintre kapott négy akciópontból kettő megy a töltelékekre (például a Félszerzetek ravaszsága [Halfling Cunning I] ad +1-et a támadásra, ha oldalról vagy hátulról ütöd az ellenfeleket — ez gyakran előfordul a vaskutyuska mellett). Azonban kettőt ismét tarts meg, mert 4. szinten felveheted a következő kutyuskát, azaz az Acél védelmezőt (Steel Defender), aki, mint ahogy már megszoktuk, az Idézés megerősítése képességed előnyeit élvezi.

 

Ennyit a kezdetekről. Ez a karakter egyedül is tökéletesen megállja a helyét a kezdő küldetésekben akár elit nehézségen, illetve már második szintűként bátran belevághatsz néhány harmadik szintű küldetésbe. Például kutyával és pap kísérővel az oldalamon elhalálozás nélkül sikerült végigverni a 200 kis férget a Koboldok támadása (Kobold Assault) során. Taktikázni kellett kicsit, és igen nehéz volt, de sikerült.

 

Később, sok játék után folytatom majd a következő néhány szinttel.

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.